Vin 21 Noiembrie 9:00 AM

Institutiile financiare si platformele de e-commerce – securitatea banilor utilizatorilor

Majoritatea utilizatorilor considera ca protectia datelor confidentiale este o prioritate pentru business-urile care activeaza in segmentul tranzactiilor financiare online. Conform rezultatelor unui studiu Kaspersky Lab printre aproximativ 3.900 de specialisti IT din lume, organizatiile financiare (banci si furnizori de servicii financiare) si platformele de e-commerce (retaileri online) nu considera protectia informatiilor financiare mai importanta decat alte business-uri, iar in unele cazuri, mai putin importanta decat ar fi indicat.

Necesitatile de securitate ale departamentelor IT din cadrul institutiilor financiare si de e-commerce
„In urma studiului, industria de comert electronic nu acorda suficienta atentie protejarii informatiei confidentiale legate de plati si protejarii sistemelor interne de potentiale brese de securitate. Contrar asteptarilor referitoare la o companie care proceseaza exclusiv tranzactii online, raspunsurile legate de aproape toate aspectele de securitate ale comertului electronic au fost semnificativ sub media raspunsurilor business-urilor traditionale.” De exemplu, studiul a chestionat fiecare afacere cu privire la problemele majore ale departamentului IT:”
„Raspunsul cu ponderea cea mai mare a fost: ”Protejarea datelor cu caracter confidential (inclusiv a informatiilor financiare) impotriva atacurile specifice”, raspuns oferit de o medie de 34% dintre organizatii. Raspunsurile segmentului de e-comert au fost sub medie, inregistrand o rata de 28 %. Aceasta problema a fost considerata majora de 38% dintre institutiile financiare, raspunsul cu a doua cea mai mare pondere.”
A doua prioritate mentionata de departamentele IT a fost „Prevenirea breselor in secuuritatea IT” inregistrand un procent de 29% din numarul total de organizatii. Raspunsurile provenite din sectorul e-commerce au fost din nou sub medie, inregistrand un procent de 22%, in timp ce institutiile fianciare au inregistrat inca o data un raspuns cu a doua cea mai mare pondere, de 30%”.

Segmentul de comert electronic nu doar ca a avut o pondere „sub medie” la aceste intrebari, ci au fost cele mai slabe dintre toate segmentele de afaceri. Astfel, departamentele de IT ale afacerilor de comert electronic nu acorda maxima importanta prevenirii atacurilor specifice, securizarii datelor si intreruperilor de conectivitate, ci se concentreaza mai mult pe managementul clientilor, procentul inregistrat in acest segment fiind peste media inregistrata in cazul altor business-uri (34% comparativ cu o medie de 17%).

In acelasi timp, aceste procente arata ca in timp ce departamentele IT ale organizatiilor e-commerce nu sunt preocupate in principal de securitate, raspunsurile insitutiilor financiare la aceleasi intrebari au fost diferite, inregistrand a doua cea mai mare pondere din toate segmentele de business.
Aceste diferente referitoare la securitatea informatiilor financiare au fost vizibile si in cazul altor intrebari. Rezultatele au aratat ca 37% dintre institutiile financiare sustineau ca datele interne sau datele financiare ale consumatorilor ar fi cele mai importante informatii pe care le-ar putea pierde, inregistrand cea mai mare rata din toate segmentele de business. Segmentul e-commerce a inregistrat un procent de 21%, al doilea cel mai scazut.

De asemenea, a fost inregistata o convergenta de opinii mai putin concentrate pe informatii financiare si mai mult concentrate asupra informatiilor despre consumator in general. Pierderea informatiilor despre clienti/consumatori a fost considerata foarte grava de 29% dintre institutiile financiare, iar de data aceasta, procentul inregistrat in segmentul e-commerce nu a fost cu mult diferit, fiind de 21%.

Dar de departe, cea mai puternica divergenta legata de acest subiect implica importanta proprietatii intelectuale. Organizatiile e-commerce considera pierderea „fisierelor proprietate intelectuala” si a „informatiilor despre conjunctura pietei/ competitie” foarte grava, inregistrand procentele cele mai ridicate din numarul total de business-uri: 21% respectiv 18%. Prin comparatie, „proprietatea intelectuala” a fost cotata ca fiind informatia cel mai grav de pierdut de doar 7% dintre furnizorii de servicii financiare, informatiile despre conjunctura pietei/competitie inregistrand un procent de 9%.
In timp ce organizatiile din segmentul institutiilor financiare sunt mai preocupate de securitatea datelor comparativ cu segmentul e-commerce, ambele segmente pot beneficia de o preventie continua a amenintarilor cibernetice, iar business-urile e-commerce pot adopta masuri suplimentare de securitate in acest sens.

Platforma Kaspersky Fraud Prevention construita special pentru banci, sisteme de plata si companii e-commerce permite monitorizare specializata si protectie avansata pentru serverele organizatiilor precum si pentru desktop-urile clientilor, imbinand securizarea tranzactiilor si protejarea datelor financiare stocate. In acelasi timp, Kaspersky Endpoint Security for Business securizeaza datele in timp real si informatiile obtinute de catre expertii Kaspersky Lab care au dezvoltat solutia de securitate pentru a submina atacurile specifice si exploit-urile de software.
Mai multe informatii despre solutiile de securitate pentru organizatii, accesati informatiile despre platforma Kaspersky Fraud Prevention si Kaspersky Endpoint Security for Business.

support
Best Antivirus Suport Clienti: +40 747 199 292 / contact »
Institutiile financiare si platformele de e-commerce – securitatea banilor utilizatorilor