Vin 25 Iulie 3:59 PM

Jumatate dintre institutiile financiare tolereaza pierderile de bani rezultate in urma infractiunilor cibernetice

Conform unei analize efectuate de expertii Kaspersky Lab in colaborare cu B2B International in 2014, 52% dintre companiile care activeaza in sectorul financiar restituie clientilor sumele pe care acestia le pierd in urma fraudelor online, fara a investiga insa circumstantele in care acestea s-au produs. Aproximativ o treime dintre companii considera ca sumele cheltuite pentru a despagubi clientii in urma atacurilor cibernetice sunt mai mici decat costurile aferente protectiei impotriva acestora. Pe masura ce infractorii cibernetici vizeaza tot mai mult tranzactiile online, aceasta abordare ar putea aduce cheltuieli considerabile companiilor.

Multe organizatii care utilizeaza tranzactii online sunt pregatite sa achite costurile aditionale care survin in urma atacurilor cibernetice. 28% dintre reprezentantii companiilor financiare si 32% dintre angajatii magazinelor online care au participat la studiu au afirmat ca suma totala a pierderilor cauzate de infractiuni cibernetice, inclusiv despagubirile, nu era mai mare decat costul implementarii solutiilor de securitate. Doar 19% dintre companiile cu profil financiar si 7% dintre magazinele online au mentionat costurile pentru despagubirile clientilor in topul celor mai serioase trei consecinte ale fraudelor cibernetice.

In acelasi timp, conform Kaspersky Security Network, aproape 4 milioane de utilizatori ai produselor Kaspersky Lab s-au confruntat cu tentative de furt in urma atacurilor cu malware in anul 2013 (o crestere cu 18,6% comparativ cu procentul inregistrat in 2012). In decembrie 2013, cateva banci din America de Nord au inregistrat pierderi de peste 200 de milioane de dolari ca rezultat al pierderilor de date confidentiale si al scurgerilor de informatii legate de cardurile bancare ale utilizatorilor – suma totala a pierderilor putand fi mult mai mare. Evident, cresterea continua a infractiunilor cibernetice va conduce la stadiul in care despagubirile platite de companii vor fi mai mari decat costurile protejarii tranzactiilor financiare si decat bugetele de recompensare la un loc.

„Pe langa nevoia companiilor financiare de a economisi fonduri in bugetele lor pentru a compensa pierderile financiare ale clientilor, acestea trebuie sa acopere si costurile asociate neplacerilor provocate acestora,” a declarat Ross Hogan, Global Head la Fraud Prevention Division in cadrul Kaspersky Lab. „Important este ca, desi victimele sunt despagubite rapid, clientii se vor gandi de doua ori inainte de a utiliza serviciile unei banci care nu le poate garanta protectia conturilor lor online. Este mereu mai bine sa previi pierderile decat sa platesti costurile dupa ce se intampla. Solutiile personalizate, create pentru a proteja tranzactiile online, precum platforma Kaspersky Fraud Prevention pot reduce riscurile fraudelor online la minimum, acest lucru insemnand ca fondurile destinate despagubirilor pot fi utilizate pentru dezvoltarea afacerii,” a explicat Ross Hogan.
Platforma pe multiple nivele Kaspersky Fraud Prevention contine mai multe elemente care asigura protectie impotriva amenintarilor cibernetice financiare de astazi. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoint asigura protectie pentru dispozitivele client ce utilizeaza Microsoft Windows, Mac OS X, Android sau iOS. Instrumentele Kaspersky Fraud Prevention SDK ajuta institutiile financiare sa-si dezvolte propriile aplicatii pentru dispozitive mobile si sa le protejeze cu ajutorul tehnologiilor avansate ale Kaspersky Lab. Kaspersky Clientless Engine, componenta de servere a platformei, ajuta la prevenirea tranzactiilor ilegale prin analiza informatiilor legate de plata si prin identificarea tentativelor de atacuri cibernetice, chiar daca nu exista o solutie de securitate instalata pe dispozitivul client. Kaspersky Fraud Prevention include servicii in plus pentru a mentine companiile informate referitor la amenintarile cibernetice financiare si la masurile pe care le pot lua pentru a le inlatura si ofera consultanta in ceea ce priveste investigarea incidentelor financiare.

Un alt argument important in favoarea utilizarii solutiilor de securitate specializate este dat de neglijenta clientilor. Conform unui sondaj Kaspersky Lab, 57% dintre utilizatori sunt foarte putin sau deloc atenti la siguranta tranzactii online deoarece ei considera ca bancile iau toate masurile necesare. Aceasta opinie a utilizatorilor nu face decat sa creasca sansele ca acestia sa devina victime ale atacurilor cibernetice.

support
Best Antivirus Suport Clienti: +40 747 199 292 / contact »
Jumatate dintre institutiile financiare tolereaza pierderile de bani rezultate in urma infractiunilor cibernetice